18 Mar 2010

Şirincan’da Kahvaltı {Güzelbahçe – Izmir}

Diyordum ya, Izmir’de benim için en iyi kahvaltıcı Patlıcan’dı diye. Patlıcan’ın fiyat/performans oranından daha tatmin edici ve denize yakınlığı açısından bana daha Istanbul’u andırdığı için son gözdemiz Güzelbahçe Şirincan Restaurant’ta kahvaltı.

Şimdi efenim, biz alternatif kahvaltı mekanları sorgularken Altınoluk diye bir yeri tavsiye ettiler bize. Aman şöyle güzel kahvaltısı, böyle güzel manzarası varmış. Yardırdık gittik, bu kadar zevksiz bir yer olamaz. Abicim denize sıfır bir yeri fayans kaplamışlar, bildiğin fayans! Insanlar fayansın üzerine oturmuş neymiş deniz kenarındayız diye kahvaltı ediyorlar.

Hani şey, anneannelerimizde fayansa bir sempati vardır ya. “Burayı fayans kaplatın evladım çamur olmaz yıkarsınız” filan derler, Altınoluk da deniz kenarı çamur olur mantığıyla tuvalet fayansı döşemiş işte.

Tuvalet fayansını görünce aklıma gelen ilk şey alaturka tuvalet, herkesin ellediği plastik iğrenç maşrapa ve üzerine çişlerin damladığı terlik olduğundan {böğğğk bir yemek blogunda bu kadar tiksinç konuşmamayı öğrenmem lazım} Altınoluk’ta kahvaltıdan soğudum.

Sonra Şirincan’ı gördük Altınoluk’un az ilerisinde, Güzelbahçe sahilde. Acaip sevdim orayı çünkü adamlar denize sıfır ahşap çıkma yapmışlar, masalar da bu çıkmanın üzerinde. Izmir’de nadir olarak denize sıfır oturup kahvaltı edebileceğiniz bir yer. Atladık tabi Gravel ile.

şirincan restaurant güzelbahçe izmir

Buraya 15. gidişimizde, son zamanlarda fiyat/performans/manzara açısından ettiğimiz en başarılı kahvaltının burada olduğuna karar verdik.

Pazar sabahları denize sıfır masa için kuyruk bekleyeceksiniz baştan söyleyeyim. Ama genelde çocuklu aileler geldiğinden ve çocuklar huzursuzlandıkça alelacele yiyip kalktıklarından masalar çabuk boşalıyor :) İşte biz sabırlı oburlar olduğumuz için, içerideki masalara oturup çay söyleyip bekliyoruz.

Standart kahvaltıya, üç çeşit peynir, domates, biber, zeytin, reçel, tereyağ, bal kaymak vs dahil. Buna ek olarak; menemen, sucuklu yumurta, pastırmalı börek, paçanga böreği de söylüyoruz gittiğimizde. Iki kişiye tek serpme kahvaltı alıp, ekstralarla masayı zenginleştirmek daha hoş oluyor. 6-7 kişiysek de yine kişi sayısından az serpme kahvaltı alıp ekstraları çok tutmak mantıklı. Porsiyonlar doyurucu, sadece peynir tabağı gözümüze az gözükmüştü, söyleyip duble yaptırmıştık en son, para da almadılardı.

şirincan restaurant güzelbahçe izmir

Çay servisi çayı soğutan tipsiz kahve fincanlarında yapılıyor ancak isterseniz ince belli bardak getiriyorlar. Bu arada kahvaltıyla beraber çay termosu veriyorlar istediğiniz gibi içiyorsunuz.

Pazar sabah yoğunluktan siparişler geç gelebilir, masanız silinmeyebilir ama deniz kenarı keyfine değer.

Mekanın en güzel zamanı bahar sabahları. Eğer sıcak yaz aylarında gidecekseniz de erken saatler, öğleye kalmadan.

Fiyatlar çok çok uygun. Yukarıda saydığım kahvaltıyı en son 6 kişi ettiğimizde 90 lira filan vermiştik. Masaya gelen şeyler bitmedi, menemenler, sucuklu yumurta, börek çeşitleri, sular, termos termos çay, bazlama, türk kahvesi.. Bence rakam son derece ortalama, kişi başına vurduğunuzda.

Ulaşım

Arabasız ulaşım mümkün olsa da çok zor. Konak’tan Güzelbahçe otobüsüne binebilirsiniz ama biz bile araba bulup gidiyorsak siz de öyle yapın. Uzak çünkü :)

Adres

Şirincan Kilizman: Mithatpaşa Caddesi no:2 Kilizman Güzelbahçe/İZMİR
0232 234 44 30

şirincan restaurant güzelbahçe izmir

Bu son resimde de huşu içerisinde sucuklu yumurta bekleyen Gittim Yedim tayfasından iki kişiyi sansürlü olarak görebilirsiniz :D

20 yorum:

Hande dedi ki...

uuuuuf nasıl canım çekti , en sevdiğim öğün, nerdeyse en sevdiğim aktivite boğazda kahvaltı..Burası da harika görünüyor.. Bahar gelsin artık !

Spooky dedi ki...

"Denize yakın oluşuyla bana İstanbul'u andırıyor" falan muhabbeti yalan yalnız Iraz Hanım. İzmir'deki her yer candır, ucuzdur, sakindir. İstanbul'daki deniz kıyısı mekanlar pahalıdır, kalabalıktır, fiyat/performansı dandiktir. :D

Irazca dedi ki...

smileofmakeup, şairin de dediği gibi, "Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı!" :)

Spooky, hadi len!

SALİH GÜZEL dedi ki...

aaaa bayılırım ben çok gittim yazıdada BELİRTİGİ GİBİ DENİZE SIFIR OLMASI VE SABAH ERKEN SAATTE SÜPER BİR KAHVALTI HEMDE ORGANİK EN GÜZEL TARAFIDA BU TEREYAGI NIN KOKUSU PEYNİRİN TADI BALIN BERRAKLIGI HELE HELE DEMLENMİŞ EN FEZ KOKULU ÇAYLARI BİR HARİKA ZATEN AİLECE GİDE BİLDİGİMİZ ENDER YERLERDEN BİRİ TEŞEKKURLER

memili dedi ki...

Ben yaklaşık 35-40 km den yani bornovadan çıkıp gidiyorum ve her metresine değiyor. Bir defa ürünlerin tadı muhteşem ve güvenilir
. Burası tüm haftanın yorgunluğunu alıyor üzerimizden. Öocuklarıda unutmamışlar oyun odası var ve gözümüz arkada kalmıyor, sahiplerine gelince çok kibar ve beyefendi insanlar işlerini özenli ve ciddiyetle yapıyorlar en ufak şikayetimizi hemen değerlendirip çözüm sunuyorlar. Böyle bir hizmeti izmirde verdiğiniz için teşekkürler şirincan

Adsız dedi ki...

Hizmet adına bir şeyden bahsedebiliyorsunuz tek düşüncem size özel davrandıklarından dolayıdır. Her seferinde giderken acaba bu sefer hizmet güzel olacak mı bizimle biri ilgilenir mi diye giderken her gittiğimizde yine hayal kırıklığı ve aç bir şekilde dönüyoruz. Ayrıca bu yediklerinizde bir farklılık bir özellik görebiliyorsanız sizin ağız tadınınızdan gerçekten şüpheleniyorum. ve yazdığınız yazılara karşı artık tüm düşüncelerim değiştidi. Karşıdaki bakkaldan alınmış gibi gayet lezzetsiz zeytin ve peynirlerle gerçekten vasat bir kahvaltı. Tek iyi yanı lokasyonu olan bir yer bunların hiç birini hak etmiyor...

Tancan dedi ki...

@adsız; Merhaba, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederiz. Kahvaltı mekanlarının güzelliği, genellikle konumları ve size sundukları çeşitlerin zenginliği ile belirli olur ve sizin de hemfikir olacağınız gibi ağız tadı "nispeten" görecelidir. Bu açıdan, bizim ağız tadımıza uyan ama sizinkine uymayan yerler hakkında illaki yorumlarımız olacaktır. Açıkçası bu durum, bence, bir önyargı oluşturmak yerine, ağız tadınızdaki çeşitliliği arttırmaya yönelik olmalıdır...

Ayrıca, bize özel davranıldığı hissiyatına nereden kapıldığınızı merak ettim ve çok ilginç buldum bu durumu. Sonuçta, yazdığımız yerlere sadece bir kere giderek yazmıyoruz, en azından, farklı zamanlarda birkaç kere giderek, farklı deneyimler yaşayarak yazmaya çalışıyoruz. Bu konuda da bilginizin olmasının, bu garip önyargınızı kıracağını düşünüyorum.

Son olarak da, her ne kadar kötü bulsanız da, aynı mekana tekrar tekrar gitmenizin de nedenini merak ettim.

Adsız dedi ki...

daha dün gittim hem pahalı hem lezzetsiz 2 kişi 45 tl verdik. o kdr para verdik bari adam gibi bişeyler yesydk dedirtiyor insana. kahvaltı kişibaşı 11 tl ama içinde sdce domates peynir zeytin bal kaymak reçeller var. sucuk isterseniz extra 5 tl börek 4 tl tabi kaç kişiysenz o kdr katlanıyor. kesinlkle tavsiye etmiyorum arkadaşlar tek güzel yanı manzarası.

altınoluk diye yanlış yere gtmişsiniz.. bahsedilen altınoluk o dediğiniz yer değil.. 5-6 km daha devamındadır. orasıyla kıyaslayamazsınız işte.. bilgilendireyim dedim.

Merhaba,

sirincan ın isletmecisi mi degisti nedir. En son gittigimde eski kahvaltısından eser yoktu. Cok bozulmus. Ordakilere de soyledim bu sekilde musteri kaybedersiniz diye ama pek oralı olmadılar. Benc baska yere gidin cunku aradıgınızı bulamayabilirsiniz artık. ornegin recellerin oldugu tabagı kaldırıp yerine tek recl veriyorlar. zeytinin tadı bozulmus domates salatalık sogusunde domatesleri ayıramadık cunku hepsi beyazdı. kısacası hic memnun kalmadık.
Varsa onereceginiz baska yer orayı da deneyebiliriz.

Adsız dedi ki...

acaip güzel, bi o kadar da acaip CEMAATİN yeridir.her gittiğinizde bolca PENGUEN görürsünüz.

bence mükemmel bir mekan...

ne orası ne
burası tek bildiğim TERECİ kahvaltı
duymayanlara duyurulur gittiğinizde farkı göreceksiniz

nuh moğulkoç dedi ki...

şirincan güzelbahçe mekan olarak çok güzel deniz kenarında gün batımı eşliğnde yemek yiyebileceğiniz biryer.ancak yemekler ve kasiyer için aynı güzel yorumları yapamıyacağım 2012 kış aylarında balık yemek için gittiğimde balık reyonunda karınları patlamış çürümek üzere olan barbunların müşterilere sunulmaya çalışıldığını gördüm. balıktan ziyade kebab ağırlıklı çalışan bir lokanta olduğu düşüncesi ile 2012 ramazan ayında şirincan’a bir şans daha verdim.adana güzeldi ancak kuzu tandır yerine yahniden bozma birşey yemek zorunda kaldık salatanın içinden odunlaşmış reyhan sapları çıktı.yaz aylarında iftarda en temel ihtiyaç olan suyun böyle bir mekanda fahiş fiyatla satılıyor olması istismar ve fırsatçılık kelimelerini zihnimde harmanladı.kasadaki bayan için klavyenizi eskitmenize gerek yok. garson ve komiler son derece nazik ve güleryüzlü.ayrıca adsız korkak bir arkadaş penguenden bahsetmiş penguenin domuzdan daha sevimli olduğu herkesçe kabul görür

Unknown dedi ki...

nuh moğulkoç bende bir kaç arkadaşımı içkisiz olduğundan buraya iftara davet etmek istiyorum ama fiyat açısından biraz tereddütlerim var yeni gittiğiniz için fiyatlar konusundan biraz yardımcı olurmusunz? teşekkrler

evrim-idil dedi ki...

altinoluk cok eski bir isletme, ve maalesef sahipleri isletmeyi baskasina kiraladi.. o zamandan bu zamanada dekorasyon acisindan birkac ufak degisiklik yapildi, ama yemeklern lezzeti hala izmirde dillere destandir

Adsız dedi ki...

Kahvalti fiyatlari hakkinda yorum yapacak olan var mi? Tek kisiye gelen kahvalti doyurucu mu?

kebapçılaeı ve sogukçuları çok tatlı sordugum her şeyi cevapladılar bana begendigim yemeklerin tariflerini verdiler çok memnun kaldım

mekan harika kahvaltıda harika çok hoş zaman geçirdik...

gülçin dedi ki...

amannn mavişehir çiğli yolu tereciye gitmeyinde nereye giderseniz gidin 4 kişi 180TL ödedik peynir tabağı 20TL küçük tava kavurma 40TL çay 15+15: 30TL
şirincanı öneririm

GittimYedim.Com, çok yazarlı, sosyal bir yemek girişimidir. Bu sitede gezdiğimizi gördüğümüzü değil, yediğimizi içtiğimizi anlatırız.

copirayt mopirayt: Bir takım şuursuz oburlar